۶۰ لیتر سهمیه بنزین خردادماه امشب واریز می‌شود وجود ۵۶۰ هزار واحد خالی در کشور آخرین تحولات بازار پس از وقوع حادثه هوایی یارانه معیشتی، امشب قابل برداشت است (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) سال گذشته ۴۲۸۰ میلیارد ریال غرامت به کشاورزان پرداخت شد یارانه نقدی اردیبهشت ۱۴۰۳ کی واریز می‌شود + جزئیات فعال کارگری: کارفرمایان برای تبدیل وضعیت شغلی کارگران همکاری کنند واکنش شخصیت‌های اقتصادی به شهادت رییس‌جمهور مصرف گاز در ایران ۶ برابر متوسط جهانی وضعیت پرشدگی سد‌های خراسان‌رضوی و کشور + جدول (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (دوشنبه، ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) اونس جهانی رکورد زد بورس تعطیل شد (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۱۰ واحد منزل مسکونی رایگان به مدت ۳ ماه در اختیار خانواده‌های سیل زده سپاه ۶۹ مشهد پیشرفت برقی‌سازی خط راه‌آهن مشهد-تهران صفر است | ۱۰۰ واگن مسافربری نو وارد شبکه حمل‌ونقل ریلی می‌شود نرخ میوه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) + جدول رئیس دایره بیمه کشاورزی خراسان‌رضوی: پرداخت غرامت به کشاورزان استان به‌سرعت انجام می‌شود بورس ۶۲ هزار واحد ریخت! | ۹۴ درصد نماد‌ها منفی شدند (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) مبلغ اجاره آپارتمان در منطقه راهنمایی مشهد سر به فلک کشید (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) آخرین وضعیت فعالیت بازار طلای مشهد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) | حباب در سکه همچنان وجود دارد سکه به کمتر از ۴۰ میلیون تومان سقوط کرد | حباب سکه کاهشی شد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | ریزش بی‌ارزش (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

نرخ کمیسیون مشاورین املاک عرفی شده است | ۳۰ درصد قرارداد‌های املاک در مشهد سیستمی ثبت می‌شود

  • کد خبر: ۱۶۸۹۸۴
  • ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۷
نرخ کمیسیون مشاورین املاک عرفی شده است | ۳۰ درصد قرارداد‌های املاک در مشهد سیستمی ثبت می‌شود
رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: متاسفانه تا کنون نرخ درستی از کمیسیون مشاورین املاک ارائه نشده و این نرخ به‌روز نشده است که باعث شده نرخ کمیسیون به صورت عرفی محاسبه شود که اعتراض مردم را به همراه داشته است.

گروه اقتصاد | شهرآرانیوز، محمد عیدی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص کاهش کمیسیون بنگاه‌ها متناسب با حجم قرارداد‌های مسکن عنوان کرد: نحوه اجرای این طرح هنوز مشخص نیست. طی صحبت‌هایی که صورت گرفته مقرر شده قرارداد‌ها در سامانه مسکن و شهرسازی بارگذاری شود تا سامانه به صورت خودکار کمیسیون آن قرارداد را مشخص کند.

وی در خصوص اجرای این طرح که در راستای جلوگیری از افزایش اجاره‌بهای منازل مسکونی مصوب شده، افزود: کاهش اجاره‌بهای منازل مسکونی ارتباطی به کمیسیون مشاورین املاک ندارد، هرچند بعید می‌دانم به زودی بتوانند این سیستم را راه‌اندازی کرده و در اختیار مشاورین املاک قرار دهند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد گفت: سامانه‌ای که وزارت مسکن و شهرسازی دارد با چالش‌های زیادی روبرو است. باید یک فرمول محاسباتی برای این سامانه ارائه شود. آنچه که شنیده‌ایم مقرر شده می‌خواهند بر اساس مناطق جغرافیایی کمیسیون مشاورین املاک را محاسبه کنند. امیدوارم روی این طرح کار کنند تا به یک طرح پخته تبدیل شود.

عیدی تصریح کرد: در استان نیز در حال پیگیری هستیم تا اجاره‌بهای منازل مسکونی را به صورت منطقه‌ای اعلام کنیم تا با افزایش ۲۰ درصدی که برای اجاره‌بها در ابتدای هر سال داریم، یک قیمت پایه از اجاره‌بها در مناطق داشته باشیم و سپس ۲۰ درصد افزایش اجاره‌بها را اعمال کنیم.

۳۰ درصد قرارداد‌های مشاورین املاک مشهد سیستمی ثبت می‌شود

وی در پاسخ به این سوال که چه میزان از قرارداد‌های مشاورین در مشهد به صورت سیستمی ثبت می‌شود، گفت: تقریبا ۳۰ درصد قرارداد‌های مشاورین املاک در مشهد به صورت سیستمی ثبت می‌شود.

از ماه آتی ثبت قرارداد‌ها در مشهد الزامی می‌شود

عیدی بیان کرد: مقرر شده از ماه آتی ثبت قرارداد‌ها در مشاورین املاک به صورت سیستمی الزام‌آور شود. همچنین زین پس دیگر قرار است کمیسیون مشاورین املاک را سامانه مشخص کند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک مشهد در خصوص میزان کمیسیون مشاورین املاک در مشهد اظهار کرد: میزان کمیسیون مشاورین املاک در مشهد از سال ۹۴ به‌روز نشده است و کمیسیون آن بین ۰.۲ تا ۰.۳ متغیر است که سقف دارد. متاسفانه تا کنون نرخ درستی از کمیسیون مشاورین املاک ارائه نشده و این نرخ به‌روز نشده است که باعث شده نرخ کمیسیون به صورت عرفی محاسبه شود که اعتراض مردم را به همراه داشته است.

دریافت نرخ عرفی از سوی مشاورین املاک تخلف است

عیدی با تاکید بر اینکه دریافت نرخ عرفی از سوی مشاورین املاک تخلف است، گفت: عرف بازار را نمی‌توانیم لحاظ کنیم، درست است که نرخ کمیسیون مشاورین املاک چندین سال است که به‌روز نشده است، اما همان نرخ برای ما ملاک است. امیدوارم تا هفته آینده نرخ جدید را اعلام کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->